Branding. Si despre brandul Romania

Brand nu inseamna doar imaginea pe care ti-ai creat-o si prin care doresti sa atragi clienti ori cititori, in functie de domeniul de activitate, ci inseamna la fel de mult si opinia celor din jur vis-a-vis de ceea ce doresti sa promovezi. Ai idei? Ganduri? Produse tangibile? Printr-un mesaj exact poti sa le unesti sub numele de brand. Oricum scara evolutiva pana la titlul propriu-zis aduce de la sine multe obstacole. Concurenta? Nu stiu daca se pune problema ei… Increderea pe care o scoti la iveala pentru ceilalti? Mai mult decat sigur. Daca a aparut un brand nou, el nu va avea succes decat atunci cand clientul se va folosi de el sau de imaginea lui frecvent. Atunci cand ii va fi util. Si clientul va deveni util la randul lui.

M-am confruntat deseori cu sintagma „Brandul Romania”, pe care initial am dezaprobat-o, insa acum am inteles ca e nevoie de ea. Pentru a ne intelege limitele. Pentru a intelege de ce imaginea Romaniei in general e vazuta prin lupa negativismului. De ce suntem ironizati si de ce ne mai ironizam si singuri. Romania, tara asta saraca in care fura toti bogatii. De ce romanul este o fire trista in general, in comparatie cu alte popoare europene. De ce ne-am integrat in UE, sau mai bine zis de ce ne-a integrat si pe noi UE? Cei de sus ne creeaza si ne impun amagirea proprie, iar din umbra manipuleaza toate sectoarele-cheie, adica cele profitabile. Daca noi nu am reusit cu mijloacele proprii sa facem din Romania un brand de succes, au facut-o ei si ne-au impus o imagine fortata, de fatada.

De altfel, brandul Romania e unul vulnerabil, doar din lipsa unei forte interioare si din lepsele primite zilnic de la unii dintre conducatori. Problema actuala, pe care o intalnim la toti pasul, la fiecare colt de strada e coruptia si mijloacele prin care dorim ingroparea ei. Dar refuzam parca sa-i privim pe cei ce o combat insistent, ei numarandu-se de altfel printre cei mai importanti promulgatori ai fenomenului. Suntem o natie de naivi, toata ziua vorbim si criticam, dar cand ne confruntam cu o situatie concreta, ne inghitim brusc limba si dam din umeri nedumeriti. Si de aici porneste si celebra auto-ironie. Romania face pasi inapoi, desi i-ar fi mai usor sa ridice capul si sa paseasca sigur in fata.
Asta e problema cu brandingul de tara, nu il facem noi romanii, il fac altii pentru noi. Nu ne putem lauda cu brandul Romania, atata timp cat nu stim sa adunam si noi roadele de pe urma lui.

Anunțuri

6 responses to “Branding. Si despre brandul Romania

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: