Valea Aurie

Am ales astazi un post putin inedit. Valea Aurie e cartierul sibian in care locuiesc de cand ma stiu si fara lipsa de modestie pot sa spun ca e cea mai frumoasa zona din Sibiu. Departe de poluarile zonelor industriale, de aglomeratiile din centru, e o zona inconjurata de padure si de cateva lacuri care se continua pana la Gradina Zoologica a orasului. Nu departe de aceasta din urma se afla Muzeul Satului, printre cele mai apreciate din Romania. Sibiul e un oras linistit, insa Valea Aurie e cu mult mai linistita decat alte locatii. Poate ca si numele confirma asta.
dscn0527.jpg

32 responses to “Valea Aurie

  • Andrei C

    Esti un fericit.Cred ca dupa multi ani petrecuti intr-un „spatiu” atat de generos este aproape imposibil sa te adaptezi la stilul foarte tumultos al unui mare oras asa cum este Bucurestiul.Astept posturi cu poze despre Zoo,Aero club Cisnadie,calatoria cu tramvaiul la Rasinari prin Padurea Dumbrava,Sibiel-muzeul de icoane pe sticla, etc,etc…despre orasul tau Sibiu pe care multi inca nu l-au vizitat.Acest oras minunat care are un farmec aparte.Ce frumos ar fi daca ai posta despre Podul Mincinosilor,Biserica dintre Brazi,Turnul Sfatului,Casa Artelor,Muzeul de arme si trofee de vanatoare,Muzeul Satului,etc,etc,etc…Ai atat de multe de spus si noi cei multi te asteptam si cu asa ceva.

  • Andrei Militaru

    o galerie de poze din muzeul satului o sa postez zilele astea, poate chiar azi pe celalalt blog, cel de fotografie. poate o sa inserez si cateva cronici pe acolo, ma mai gandesc. cat despre celelalte locatii amintite de tine, o sa incerc sa amintesc si de ele.
    mai este o colaborare cu Visurat, un blog despre monumente, la care eu ma ocup de partea cu sibiul. acolo mai sunt cateva texte, dar sunt scurte. pozele spun mai mult 🙂

  • GabiKoreanu

    Vara asta nu mai ratez Sibiul, mai ales ca e capitala europeana. O intrebare:
    E ceva pe la Saliste? Ma refer daca e zona turistica intr-o forma sau alta. Nu de altceva, insa socru-meu e de acolo si nevasta-mea n-a apucat niciodata sa-si vada originile, iar eu ii tot promit ca o duc odata si-odata. Anul asta oricum avem drum incolo. Se merita la Saliste, ori mai bine merg in alta parte: Paltinis, Sibiu, etc?

  • Andrei Militaru

    nu se merita in mod special saliste, se merita satele de mai sus, tilisca, poiana, jina, ma refer la marginime, unde se mai tin festivalurile junilor. dar recomand rasinariul si sibiul ca monumente. partea asta 🙂

  • GabiKoreanu

    Andrei,
    Nu partea de vizitat ma intereseaza, cat cea de munte, de natura. Ca de venit 1-2 zile in Sibiu tot vin. Dar nu sa stau acolo.
    Pe vremea copilariei mele se vorbea despre o celebra „Poiana a narciselor”. Mai exista asa ceva? Si daca da, ce e acolo de fapt?

  • Andrei Militaru

    in zona sibiului nu stiu sa existe un astfel de loc. sau poate nu sunt informat. poiana narciselor e parca o rezervatie, dar nu in jud sibiu.
    cat despre zona de munte/natura as recomanda zona gatu berbecului, valea moasei si partea sibiana a transfagarasanului 🙂

  • Viski

    Da, e fain in Valea Aurie… Dar mai fain e la Cisnadioara. Aer curat, Piatra Broastei… Cisnadioara ruullzzz!!!

  • Gina

    Vorbesti atat de frumos de Sibiu…n-am fost niciodata in Sibiu, dar din cate observ e o zona frumoasa care merita vizitata…numai bine si o saptamana rodnica!

  • Andrei Militaru

    @gina
    mersi.
    sibiul chiar merita vazut, chiar daca cei de aici s-au cam saturat de el 🙂 nu si eu

  • Gina

    fiecare oras are farmecul lui…trebuie doar sa-l descoperi…

  • Andrei Militaru

    sibiul e acum puternic mediatizat, insa nu se accentueaza partile lui bune… de exemplu, premiile mtv nu-si aveau locul aici. ce legatura au ele cu acea cultura descrisa prin pliante si materiale promotionale? in fine, nu vreau sa-mi pun lumea in cap acum prin a critica evenimentul in sine 🙂

  • Gina

    Or fi avut ei vreun motiv de-au ales Sibiul…da sa stii ca e un lucru bun…in ce priveste pliantele sau materialele publicitare nu stiu ce sa zic…nu le-am vazut si nici pe la tv nu prea m-am uitat.

    Din cate stiu la Sibiu va avea loc Targul de Carte in perioada 15-20 mai.

  • Gina

    Si tot la Sibiu, in perioada 24 mai-3 iunie, va avea loc Festivalul International de Teatru…remarc ca Sibiul e un oras in care se-ntampla multe…

  • Andrei Militaru

    da, intr-adevar. eu contestam doar premiile mtv, cu atatea „vedete” autohtone, care au venit sa-si bata joc, sa faca un festival al play-back-ului. au venit si cum impresii de mari artisti aici (vezi declaratiile lor).

  • Ovidiu

    Esti un fericit, stiu zona, am copilarit in Sibiu, acuma stau la Oradea.
    In Sibiu mai am inca casa in centru pe Arhivelor (daca stii unde e)
    Dar Valea Aurie mi-a placut intotdeauna.

    Ovi

  • Andrei Militaru

    o casa pe arhivelor cred ca e valoroasa. stiu unde e. da, intr-adevar ma simt si eu mandru ca mai stau in valea aurie (dar nu stiu pt cat timp)

  • Ovidiu

    Pe arhivelor chiar cum intri pe sub gang pe dreapta 🙂 Acuma chiar m-ai facut pofta sa trag o fuga pana la Sibiu 😀

    Ovi

  • Andrei Militaru

    vine vara..vin festivalurile pe aici..si fluxul de turisti. ar fi indicat sa „revizitezi” sibiul in perioada asta 🙂

  • Gina

    ce festivaluri mai urmeaza in Sibiu in afara celui de teatru despre care am auzit?

  • Andrei Militaru

    artmania 15,16,17 iunie. in rest nu mai stiu, trebuie sa caut un program complet.

  • Gina

    artmania?…ce fel de festival e?

  • Andrei Militaru

    festival de muzica si nu numai..street art…mai multe : formatii de anul acesta : the gathering, within tempation, my dying bride, tarot, anathema, haggard, after forever, si mai sunt si cele romanesti : celelalte cuvinte, luna amara, cargo, iris, vita de vie.

  • Gina

    multumesc andrei

  • diana

    am trecut prin valea aurie sapt trecuta:) frumos

  • morbo

    se pronunta valeaorie 🙂

  • Dani

    Eu acum m-am mutat in Valea Aurie e superb si sunt nascut in Sibiu, Valea Aurie e cum spune si numele Aurie .
    Iar Sibiul nu l-as schimba cu nici un oras am umblat prin toata Europa acum visez sa vad Asia dar dupa Europa nu as da Sibiul pe nici un oras si nu ca e capitala culturala anul asta ci ptr ca are ceva special.

    Valea Aurie cand vin de la servici ii spun catunul linistit de langa centru ptr ca asa e dar din punct de vede lniste nu din altele si apropo stiti ca are un poem

    Nu stiu daca e perimis dar nu ma pot abtine

    VALEA AURIE 
    Tot ce-mi amintesc de Valea Aurie
    seamănă cu un basm despre tinereţe
    fără bătrâneţe şi viaţă fără de moarte –
    nu-l voi povesti nimănui
    nu-l voi tocmi pre versuri
    ci-l voi da pe un pahar cu bere blondă
    şi fotografia în care beau paharul cu bere
    fără să mă pierd în noţiuni abstracte
    doar o întâmplare din adolescenţă
    răsare din spuma berii tremurătoare
    ca iarba călcată-n picioare de copii
    în jocul de-a v-ati-ascunselea
    pe lîngă blocurile noi de beton
    altădată pădure cu cărări umbroase
    pe unde ne-am destăinuit iubirea
    într-o prindere de mână electrizând copacii
    câte doi câte patru
    (ştiam pe de rost Sensul Iubirii)
    în Valea Aurie aproape de cer
    credeam că iubirea e drumul spre cer –

    nu mai ştiu sigur dacă a fost iepure

    sau pisică
    ţâşnind dintre tufe în cale
    dar la fel ca în basm
    m-am trezit şi eu în Valea Plângerii –
    după ani şi ani de uitare
    pe terasa din marginea cartierului de blocuri
    beau singur o bere – blonda
    femeie din adolescenţă răsare din pahar
    trasă la faţă îmbrăcată în negru
    mă fixează contre jour în obiectivul
    unui vechi aparat de fotografiat
    şi nimic n-o poate opri

    Asa e o parte din Sibiu , va imaginati cum e tot Sibiul .

    Dany

  • anca

    Singurul loc din Valea Aurie care nu e pe gustul meu este barul Lorena, unde se aduna toata pleava cartierului, de multe ori, dimineatza vad pe trotuar urme lasate de acei drojdieri care nu au limite..Eu locuiesc intr-un apartament din incinta blocului in care e amplasat barul..sunt prea mica sa iau o masura, nimeni nu sesizeaza nimic..nici sa aerisesc nu pot, pt ca fumul se ridica si-mi intra in apart..Credeam ca e mai bine in Valea Aurie..

  • Idetrorce

    very interesting, but I don’t agree with you
    Idetrorce

  • David

    Frumoase ganduri ,pacat ca nu sunt mai multi ca dumneavoastra …orcum daca aveti timp poate stabilim un contact si as avea nevoie de idei si oameni sa promovam imaginea acestui cartier .

  • Pavel

    Cine imi da si mie mai multe detalii despre cartierul Valea Aurie?
    Doresc mai multe poze.
    Multumesc.

  • ioana

    locuiesc in valea aurie

  • sorin

    salut…sunt nou in cartier, dar imi place f mult;)

Lasă un răspuns

