Viitorul cumpărăturilor

Hypermarket. Cuvântul nici măcar nu a apărut în vocabularul limbii române, dar stă pe buzele românilor din ce în ce mai mult. Mai puţin pe cele ale micilor întreprinzători. Adică cei care pierd cel mai mult din toată „nebunia” asta.

Model simplu, dar eficient
Hypermarket-urile se bazează pe o strategie de promovare foarte simplă : Un mesaj puternic şi răsunator (nu neapărat o campanie), completată în prealabil de publicitatea virală, eficientă şi mai ales gratuită. Dacă un prieten îţi recomandă un anumit produs de la un hypermaket, tu nu o sa-l cumperi doar pe acela. Probabil o să-ţi dai seama la faţa locului că mai ai şi alte nevoi. Tu umpli coşul, îţi convine, ei îşi mai câştigă un client.

Aspect
Construcţia unui hypermarket e iarăşi de o simplitate covârşitoare. După achiziţionarea terenului, totul devine o banalitate. Construcţiile în sine se rezumă la simple hale. Dotate cu rafturi si case de marcat. Plus alte facilităţi. Întreprinzătorul nu dă doi bani pe aspectul magazinului, atâta timp cât tipologia clientului nu-l obligă să o facă. Acesta din urmă nu vede decât lungimea rafturilor si adâncimea coşului.

Practici monopoliste?
Deseori hypermarket-urile sunt acuzate de aşa ceva. Degeaba, atâta timp cât şi-au câstigat o mare putere şi şi-au impus suprematia. Micii producători au ajuns bătaia de joc a magazinelor mari. Obligaţi să-şi valorifice marfa, nu se aleg ulterior decât cu ceva mărunţişuri şi cu degetul din mijloc ridicat. Ca producător, îţi construieşti un brand local, însă acesta devine zero pe raftul hypermarket-ului. Accepţi situaţia, pentru că n-ai incotro. Altundeva nu s-ar vinde nici atât. Si atunci ce faci? Taci din gură şi înghiţi. Si vezi cum „monstrul cu multe rafturi” creşte ameninţător.


2 responses to “Viitorul cumpărăturilor

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: