Jurnalul victimei perfecte (Fila 2)

(urmare de aici)
Imi imaginez o cameră posomorâtă cu un pian prăfuit în mijloc şi un căluţ mişcându-se nevolnic sub el. Imi imaginez nişte ferestre care dau nicăieri, acoperite de perdele rupte, trecute prin timp.

E un ev trecut. E o cameră plasată undeva între cele două războaie mondiale, scufundată într-o penumbră a timpului. E alb-negru. Altfel nici nu mi-aş putea imagina trecutul. Decât în alb şi negru, tipărit pe filele istoriei cu o cerneală bâjbâită. Desprins de oamenii simpli care trec pe lângă mine în aşteptarea autobuzelor. Desprins de prezent şi de viitor. Trezit brusc de o nesilită intrebare „Cât e ceasul?”. Pusă de aceeaşi oameni din jurul meu. De aceeaşi întârziere în care ne-am pierdut cu toţii aşteptând să începem prezentul.

Mişcat de forfota tipică unei zile noi. Prezent acum printre ceilalti. Conştient însă de o aşteptare dureroasă. „N-a fost la fix”, îi aud pe ceilalţi bolborosind în neştire. Autobuzul întârzia să apară. Poate îl pierdusem doar eu… printre secunde de aşteptare. Brăzdate pentru un moment de apariţia lui.
In autobuz, aceeaşi sălbaticie. Oameni care se calcă în picioare pentru un scaun. Feriţi de chinul grămădelii. Măcar pentru câteva minute.

Prind un loc la geam, printre privirile tremurânde ale drumului, smucit de conversaţii ale dimineţii. Inghesuit parcă de problemele celorlalţi.

Păşesc din nou, scăpat din ghearele cotidianului. In staţia de la capăt de linie îmi aprind o ţigară. Fumez printre sunete tipice. Motoare de maşini şi glasuri zăpăcite. O ţigară pe care o savurez pe un cot de munte întunecat, târât printre gleznele copacilor la răsărit, nicidecum înnăbuşit în nisipul plajei.
Privind spre o noua zi.


Lasă un răspuns

